Venus fredag

Imorn är det Venus dag. Ja ni vet, den där guden. Tydligen så är fredagarna hennes, de ägs av  henne. Hon köpte dem för en rimlig summa på blocket.      -vilket kap! utan frakt också, galet. 

Jag vill också äga fredagarna, för då skulle jag kunna sälja dem till folk som vill ha fler sådana veckodagar. Det är verkligen eftertraktat på marknaden, så jag skulle nog tjäna en riktig slant. 
Vill du att helgen ska bli längre? köp en extra fredag! Jag lovar; det gör skillnad. Vilken reklamkampanj jag skulle kunna göra och pengarna skulle rassla in. 

Men faktiskt vilken idiot bestämde att helgen bara skulle vara två dagar? varför inte tre? Det hade varit perfekt. Tre dagars ledigt och fem jobb och skola, eller kanske sex istället. Det måste vara balans. Om jag var stadsminister skulle jag ha ändrat det för länge sen. Jag förstår inte hur Reinfeldt tänker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0