Tala ett tal

Jag ska skriva ett jättebra tal, men saknar ämne. Hjärnan tänker så det knakar, nästan lite oroväckande knakningar, utan resultat. Det är ett så kallat quick speech så det är inte länge som jag behöver stå där framme och traggla mig fram. Men för att det ska bli bra så krävs det något att prata om. Det ska antingen vara något som intresserar mig, eller tre adjektiv som beskriver mig som person men det känns så självgott, kanske, beror på hur mycket man överdriver... Jag sattsar på att hitta ett ämne som jag tycker om och berättar om det. Jag kan inte komma på vad bara och dessutom vet jag inte riktigt hur seriös jag ska vara, eller om jag kör på lite ironi och humor. Det är alltid kul, om det bli bra vill säga, annars är det som ett desperat självmord i det sociala spelet och jag kommer bli ihåg kommen som hon som trodde hon var rolig. Det är lika bra att se det värsta som kan hända, just in case. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0