Sova med öppna ögon och vara vaken med stängda

Idag har jag pluggat, försökt ska kanske läggas till. Men jag vet inte riktigt hur det har gått. Jag har gjort allt och ingenting. Det är en skum känsla. Jag har räknat matte samtidigt som jag har övat engelskglosor, samtidigt som jag präntat in franska verb, samtidigt som jag har läst hur man lägger upp ett tal på engelska, samtidigt som jag har skrivit på min uppsatts i samma ämne. Ja, som ni hör slog jag många flugor i en smäll. Och mitt upp i allt det här så somnar jag med boken framför näsan på mig. En halvtimma senare vaknade jag och kände mig pigg som en mört. Det var den bästa sömnen på hela dagen. 

Det brukar oftast vara så att när jag inte får eller får sova så är det så skönt, men när jag har en hel dag att sova bort så vaknar jag klockan nio och är seg resten av dagen. Jag tycker det är så himla onödigt. Varför kan jag inte bara sova när jag ska sova och vara vaken när det är dags för det? Det kanske är för att jag gör allt samtidigt, även att sova och vara vaken. Det kanske är så att jag inte är medveten om det, men egentligen så sover jag samtidigt som jag är vaken. Det kanske är det som är problemet.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0