Röster från dagen

Jag har kommit på att röster kan vara riktigt underhållande. rent skrattretande faktisk och ibland ångest framkallande. Detta lärde jag på dagens samhällslektion medan personer i klassen redovisade hur man bildar en regering och annat smått och gott från den politiska världen. 

Jag kom fram till att vi faktiskt har lite roliga röster i min klass, några som sticker ut helt enkelt. 

Vi har X som pratar och pratar men som aldrig kommer fram till dörren, utan fastnar i ordens trassliga väv. 

En annan är Z som pratar med en perfekt sömnröst. det är som om man sjunker in i en djup dimma av sömntabletter i gasform. galet hypnotiserande.  

Den tredje vid namn Q spottar ut sig meningar av renaste blå, trots att personen i fråga egentligen inte framhäver några speciellt politiska åsikter.

Sen har vi Y som har en på tog för hög konsumtion av ordet "ehh". Det bjuder in till lek att räkna hur många gånger upprepas. en ganska roande sysselsättning faktiskt. 

Det här är dem som jag än så länge har upptäckt. men jag är säker på att det ryms fler roande stämmor innanför klassrummets tjocka väggar.      - To be continued ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0