ÄggÄggÄgg

Nu förstår jag inte. jag trodde att det var omöjligt att mosa ett ägg med en hand, men i så fall så har jag lyckats med det omöjliga. 

Jag hade tänkt laga lite ägg och tog därför ut ett ur kylen. det var vitt, äggformat och kylskåpskallt. det var när jag stod där med ägget i min hand som tanken kom upp i mitt huvud: kan man mosa ett ägg med bara en hand? självklart ville jag prova och oj så fel jag hade. - splash! sa det. den genomskinliga/ gula gäggan flög åt alla håll och det bildades en mindre sjö på golvet nedanför mig. 

Som svar på frågan: NEJ, det är inte fysiskt omöjligt. något som var mer omöjligt var att torka upp det. som ni vet så har ägg en slimeig koincestens och det kan jag säga gjorde inte det hela lättare. jag försökt med papper, sked och massa annat. jag övervägde till och med till att använda dammsugaren, men så långt ville jag inte gå och faktum är att våran sådan är trasig, undra varför...   

När jag äntligen hade torkat upp allt så var jag inte sugen på ägg längre, så det blev en macka istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0