Snabbspolning

Imorn är det en lycklig fredag, förutom kemiprovet såklart. Men när klockan har slagit 12.10 så är det helg. - lovely! 

Men tiden försvunnit så snabbt, galet fort till och med. Veckan har redan gått mot sitt slut, men min hjärna är fortfarande inställd på franskalektion 08.20 måndag morgon. Jag hänger inte riktigt med. Snart blir det säkert jul, sedan blir det påsk och innan jag har hunnit lära mig hur lång tid det verkligen tar att åka till skolan så är mitt första år slut och sommaren nalkas. Och om veckorna ska gå såhär snabbt så kommer åren att glida iväg. Helt plötsligt kommer jag se mig själv i spegeln och upptäcka att mitt sextonåriga jag för länge sedan suddats bort. Personen framför mig förvandlas till främmande och vuxen. Läskigt.   

Men som tur är så kommer jag vara med om många fredagar tills dess.     - Tur det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0