Sol, vind och vatten

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Regnet öset och vinden viner. Vädret är som det är, obestämbart. Det kan inte hjälpas. Ändå ägnar vi tid åt att tala om dess existens. Vi lägger ned tid att ens kommentera de skiftande dragen från fint till fult, vilket nu är vilket. Sol är vackert och regn hemskt, ska man tycka, enligt omgivningen. Själv är jag åsiktslös. Mig spelar det ingen roll och jag tänker inte heller skapa mig en åsikt. För, varför ägna mer tid åt vädret än vad vi redan gör? Finns det inte något bättre att prata om? Har mänskligheten drabbats av en torka på samtalsämnen, eller är vi bara lata. För bekväma helt enkelt att skapa förändring. Konservatismen präglas ännu inom oss, kanske. Vem kan veta säkert? Ingen vet och alla vet, men det är bara djävulen som har det rätta svaret. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0