Om franskalexikon och porslinshundar

Varför finns det inget BRA franskalexikon på nätet? galet. Är det alltså meningen att verkligen använda de stora klumpiga tegelstenarna till uppslagsverk? Jag som trodde de var mest för prydnad, som en ful porslinshund, hare eller annat djur, som står och dammar i gamla glasskåp. Jag har varken något glasskåp eller porslinssaker, men däremot ett franskalexikon. vilken tur, eftersom ingen verkar vilja lägga upp ett fungerande lexikon på hederliga internet. det är ändå franska vi pratar om. vad säger fransmännen om detta? de kan inte bli glada. eller det är nog inte ett problem i deras ögon, eftersom de anser att alla redan kan det franska språket. iaf så tror de det, åtminstone de fransmän som jag har pratat med. 

AJA. eftersom det inte finns ngt annat alternativ så blir jag väll tvungen att  slå upp mitt ord i porslinsprydnaden då... eller lexikonet.   - same shit. 

Kommentarer
Postat av: m

http://www.wordreference.com/enfr/

best shit in town..;)

2008-10-07 @ 23:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0