Nu är det jul igen... eller?

Okej, en snabb fråga: är det verkligen oktober, eller har jag helt missat att vi bläddrat två blad på kalendern till december? Om jag ska vara ärlig så tvekar jag en aning. Allting tyder på juletider:

1. Det spelas julmusik i mitt hem när jag kliver in genom dörren. 
2. Min kompis har skrivit sin önskelista. nyfiken? se: http://placebopills.blogg.se/
4. Det är freezing outside, vilket förvandlar mig till Rudolf med röda mulen. Är inte det ett jultecken?
5. Grannen mittemot har julbelysning i sitt fönster.
6. Det låg saffran på diskbänken. När äter man saffran förutom på julen? Denna krydda används bara till lussebullar och ngn maträtt från Gotland, men eftersom jag inte är bosatt där så spelar det ingen roll. Om urbefolkningen på Gotland knaprar saffran är deras ensak. här på fastlandet är den ett tillbehör till julen. 

Ni förstår kanske nu att denna fråga inte var så dum som den lät. Jag har all rätt att vara förvirrad. 
 

Kommentarer
Postat av: Hanness

haha, jag kan bara försvarar mig med att jag vill njuta av årets jul. och jag vill förbereda mig så att jag chockerar julen istället för att julen chockerar mig. haha



Och jag har satt upp mysbelysning i fönstret och inte JULBELYSNING!!



tack för länkandet av min blogg, önskelistan uppdateras flitit!



puss

2008-10-14 @ 08:55:02
URL: http://placebopills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0