Gårdagens äventyr



Jag och Manda hittade igår en cykel påväg hem. Så vi cyklade hem, hon där bak och jag vid styret. Vi sa hejdå och jag fortsatte min tur hemåt. 

Efter sju och en halv minut visade det sig att Manda hade blivit utlåts, nyckellös som hon var. Så när hon ändå inte kunde komma in så började vi fixa med cykeln. Vi pumpade däcken, sprayade kedjan, fixade sadeln och lite annat. Sedan var vi fullt förberedda för en tur i staden. Vi åkte dit näsan pekade, vilket ledde till att vi kom ganska långt.

Det var ganska jättekallt, 10 grader. Men vi blev varma efter slussens långa backe, som var lite för brant för cykelns hjul. Så vi tog en liten picnic med te för att vila och värme. 


Te i termos. MYS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0