Snart helg

Nu är det helg, nästan. Det känns iaf så. Det gör det alltid efter franskalektionen på onsdagar, som om veckans ondheter då har passerat. Fast det är faktiskt två hela dagar kvar.

 Allt är egentligen lite skumt. Jag, går och längtar efter helgen men när den väl kommer så är den nästan över innan jag hunnit glädjas åt den. Den går för snabbt. Enligt mina beräkningar är  den med andra ord för kort. Men även om den hade varit längre så skulle jag ändå klassa den likadant. Allting går bara runt, runt, runt, runt... som ett snurrande ekorrehjul. och när det väl stannar, ja då är allt redan försent: då har vi redan hunnit bli gamla och dött. Så på så vis är det bra att det snurrar... men en känsla av enformighet börjar omringa min vardag. likt en ostbit som omfamnas av dess genomskinliga beskyddare för att rädda den från syrets förödande makt.  

Men enformighet har även det sina fördelar. Tryckt och säkert... jaja nu måste jag bort från min filosofiska värld och istället fokusera på min hög med läxor...

Kommentarer
Postat av: Jii

Sv: hahah eller hur! Fan om de ändå var så :D

take care

2008-11-19 @ 22:29:16
URL: http://sampaguita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0