Måndag: måndagarnas mästare

Ännu en måndag har passerat, skönt. Det gick inte så bra att försöka tycka om måndagar som jag förut hade bestämt mig för att göra. Det sket sig redan förra veckan och skitandet förstärktes idag. Jag tror närmare bestämt att måndagarna djävlas med mig med flit, för hur mkt jag ansträngde mig idag gick det inte att känna ngn glädje åt dagen. Det är som om måndagarna själva anstränger sig för att försvåra för mig. Tänk om det är så.. att det finns en gud/djäul/ boss som bestämmer över just måndagarna. 

Hans namn är Måndag (namnet grundas i logic på hög nivå) och han bor i luften. Likt en vindpust sveper han förbi. Det är därför han kan se till att det går dåligt för flera personer samtidigt. Denne filur, Måndag, är en envis liten rackare. Ung och dum skulle jag kalla honom, lagom ung för att vara dum. Det visar sig i hans egensinniga girighet som alltid träder fram på när han är i farten. Detta är med andra ord klara tecken som tyder på en liten person i unga och trotsiga år. Klädsel: ful. Detta är ett av de bakomliggande själen till hans beteende. Avundsjuka av högsta grad. Sorgligt men sant, även ett tecken på mänsklighet. Måndag var nämligen en gång i tiden en människa, en snäll pojke. Men så en dag, en måndag såklart, beslöt han sig för att stjäla en snygg,  dyr tröja i hög kvalité inbakad i lyxförpackning. Detta tyckte den dåvarande Måndag var ett stort brott och beslöt att vår Måndag, som då hette Måns, skulle få ett straff. Sedan den dagen har det varit Måndag som gå fängslad med uppdrag och ännu fulare kläder att försöka få oss människor att göra dåliga val. Hans mål är att försöka straffa oss och i bästa fall, ur hans vinkel, få möjligheten att byta ut sin plats till någon annan och själv få leva fri. 

Nu förstår ni varför måndagar aldrig är på ens sida. Vi har en fiende emot oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0