Tur

Är det ödet eller slumpen? Förbestämt eller inte. Ibaland undrar man...

 Kan inte sluta fundera över det. Jag var nämligen med om ett sådan händelse just precis. Bakhistoria: Jag har gått och beklagat mig hela dagen över att mitt åkkort + matkort var borta. Riktigt nedstämd blev jag, eftersom jag insåg hur min budget skulle crascha utan kortet. Att köpa remsa = rån. 120 spänn för 12 turer elr nått, galet. Jag blev inte gladare av att jag inte skulle få ngn lunch utan lura mattanterna. Vilket kan vara en nära-döden-upplevelse, trust me I know. 

MEN. Nu när jag jag lyfte upp skolpapperna ur min bokhylla, gissa vad som trillade ned? En varm känsla spred sig i kroppen när jag kände igen mitt kära korta mörkblåa rygg. Sann lycka!

I couldn't help but wonder... Slump eller inte. OM jag nu inte hade bestämt mig för att sortera papperna så hade jag aldrig hittat kortet. TUR kanske jag ska kalla det, inte skicklighet i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0