Indisk mat och äventyr

Sitter och smuttar på min lilla julmustburk och smaskar på lite marsipan-grejer syrran gjort till mig. Mycket passande såhär inför middagen å så.... jaja. Jag som faktiskt ska äta ordentlig mat idag. På restaurang till och med. Det står indiskt på menyn. Sedan bär det av på nya äventyr.

Jag har faktiskt redan varit på en liten upptäcktsfärd idag. Det blev ännu ett bevis på att jag inte har koll på sthlm, samtidigt som jag vet mer än vad jag tror. Jag skulle till min kära kompis skola. det är en mkt välkänd sådan, så principen att inte hitta dit var aningen pinsam. Jag valde därför inte att avslöja min svaghet. SÅ: med självförtroendet på topp gick jag upp ur tunnelbanan vid Rådmansgatan. Förvånad som jag blev så insåg jag att denna plats inte alls var främmande som jag trott. Det här kan låta lite skumt att jag som infödd stockholmare inte har koll på vart rådmansgatan ligger, men sanningen är den att jag inte visste att jag visste. Det är nog det där med namn...

Hur som helst så gick jag gatan fram. Eftersom jag i själva verket inte hade ngn aning om var hennes skola låg så fick jag helt enkelt gå lite på känsla. JAg följde den riktningen som min näsa pekade. Efter en onödigt lång promenad med många snirkel liknande vägval så kom jag äntligen fram, lite senare än beräknat. MEN med hedern i behåll, iaf nästan.


Där slutar min lilla historia och nu är jag nästan redan jättesen... mot mat och vidare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0