Tia + Matta = hundralapp

Nästa generations affärskvinnor och män sjunker längre och längre ned i åldrarna Jag fick idag höra ett utlägg från en liten pojke på fyra år, som jag satt bredvid på tunnelbanan. Samtalet som jag överhörde lät  såhär:

Pojke: min kompis tappade två tänder, eller nästan. Dom blev lösa, för han fick en gunga i ansiktet.
Moster: Jaha. Får man något speciellt när man tappar tänder?
Pojke: Ja. Jag får en tia, en liten tia. Men om jag lägger den under mattan så får jag en hundralapp. 
Moster: Jasså...
Pojke: Så jag ska samla alla mina tior och lägga dem under mattan. Då kommer jag bli rik. 

Jag kallar detta ett tydligt exempel på en typisk businessman i unga år. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0