Prat om helgen

Jag har kommit på att jag är mkt fredags-fixerad. Det är den ändå jag pratar om, känns det som iaf. Men jag är inte ensam. Jag är bara en i mängden. Jag tror faktiskt att det är det ämnet som det pratas mest om: helgen. Först, redan på onsdagen, börjar folk höra runt om planerna inför de två lediga dagarna. Detta är bara en uppvärmning till torsdagen så alla blir som galningar och ringen, sms:ar runt till vänner (och fiender också för den delen....) tills pengarna hamnar på noll. Denna ihop-slängda deg växer och växer tills fredag eftermiddag då den ger ifrån sig en hög smäll och exploderar högt i luften. Då är helgen här.

Inte nog med allt prat INNAN helgen, för de längsta konversationerna kommer faktiskt EFTER, på måndagen. Då blandas lyckliga kvittrande röster med sorgsna blickar. Ingen historia är den andra lik, eller jo.... Det ända som skiljer dem åt är sättet de berättas på, vilket i sig är mkt underhållande 

Pratet om vad som hände i helgen fortsätter ända till tisdag eftermiddag och byts därmed lagom av till det nya snacket inför den kommande helgens planer.

Ja, vad ska man kalla det? the Circle of Life... ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0